wtorek, 29 stycznia 2013

Social Media - rekrutacja

Jak to mówią :"Jeśli nie ma Ciebie na Facebooku to znaszy, że nie istniejesz"

Czy to może być prawda ? Czy naprawdę warto istnieć w portalach społecznościowych po to, żeby rekruterzy mogli was odnaleźć. Jeśli warto to co powinien zawierać profil, żeby był atrakcyjny dla potencjalnego pracodawcy.

Jak donoszą badania rekrutujący są ciekawi nowych,  źródeł pozyskiwania kandydatów, ale większość (70%) za najbardziej skuteczny sposób pozyskania dobrej jakościowo aplikacji uważa serwisy rekrutacyjne. Jedna trzecia ceni biznesowe serwisy społecznościowe, a zaledwie 6% wysoko ocenia potencjał takich serwisów, jak NK.pl czy Facebook.com.

Czego profil nie powinien zawierać jęśli nie chcemy być źle postrzegani w oczach HeadHuntera:


  • kompromitujących zdjęć
  • obrażliwych treści
  • wypowiadania się w wulgarny sposób
  • błędnych informacji
  • nie powinno się udostępniać swojego profilu dla wszystkich osób


  •  Warto w przemyślany sposób zaznaczać swoją obecnośc w sieci. Nigdy nie wiadomo w jaki sposób osoba rekrutująca będzie chciała sprawdzić Kandydata przed zaproszeniem Jej na rozmowę kwalifikacyjną.


    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz