czwartek, 31 stycznia 2013

Praca w strukturach HR

Praca w strukturach HR to wyzwanie i marzenie dla wielu młodych osób.

Zarządzanie zasobami ludzkimi, oceny okresowe, systemy motywacyjne, szkolenia,

Trzeba pamiętać, że to także twardy HR - prawo pracy, znajomość systemu ubezpieczeń społecznych, wystawianie zaświadczeń.

Część 1. Miękki HR

Powinniśmy określić jaka dziedzina HR nas najbardziej interesuje. W dniu dzisiejszym skupię się na tzw. ,,miękkim HR”.

Zarządzanie Zasobami Ludzkimi to przede wszystkim dbanie o rozwój potencjału, motywowanie, planowanie ścieżek kariery oraz rekrutowanie w taki sposób, żeby miało to odzwierciedlenie w wynikach finansowych firmy.
Zaspokojenie tych potrzeb powinno w jak najlepszym stopniu przełożyć się na efektywność pracownika. Jego zaangażowanie i lojalność wobec pracodawcy. Jednym z takich czynników są min.
Systemy motywacyjne stosowane przez firmy. Wspomniałem o nich szerzej w poprzednim poście. 

Do miękkiego HR wchodzi również umiejętność trafnego poszukiwania i selekcjonowania nowych pracowników.
Wiedzę z profesjonalnego przeprowadzania rozmowy kwalifikacyjnej możemy zdobywać w różny
sposób, najczęściej:

• Kursy i szkolenia z przeprowadzania profesjonalnej rozmowy kwalifikacyjnej, rekrutacji i selekcji kandydatów.
• Zdobywając doświadczenie podczas praktyk i staży w firmach związanych z rekrutacją i selekcją pracowników.
• Czytając branżową literaturę na temat przeprowadzania rozmów rekrutacyjnych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz